فواید ورزش پیش از صرف وعده های غذایی (بخش اول)
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فواید ورزش پیش از صرف وعده های غذایی (بخش اول)
نوشته شده در پنج شنبه 3 بهمن 1398
بازدید : 279
نویسنده : پارمیس

اخیرا مطالعه‌ای که درباره‌ی انجام ورزش منتشر شده، روی عواملی تحقیق کرده است که از مزایای ورزش کردن می‌کاهد. این امر به زمان ورزش کردن ارتباط دارد و از سویی باعث صرفه‌ جویی در زمان هم می‌شود؛ یعنی با افزایش فواید ورزش می‌توان مدت‌ زمان کمتری را به ورزش اختصاص داد و در نتیجه زمان بیشتری را می‌توان در اختیار خانواده، کار و سایر جنبه‌های زندگی قرار داد.

پیش از آگاهی بیشتر درباره‌ی اینکه چه عواملی سبب کاهش فواید ورزش می‌شوند، بهتر است کمی با انسولین آشنا شوید. انسولین هورمونی است که سطح قند خون را در افراد تنظیم می‌کند. برای مثال، یکی از وظایف انسولین این است که بعد از خوردن یک وعده‌ی غذایی، سبب انتقال قند خون به سلول‌های ماهیچه‎ای می‌شود. سپس این سلول‌ها قند را ذخیره کرده یا از آن به‌عنوان منبع سوخت برای تولید انرژی استفاده می‌کنند. زمانی‌که افراد در زندگی خود تحرک کمی داشته باشند و اضافه‌ وزن پیدا کنند، اثربخشی انسولین در بدن کمتر شده و در نتیجه، بدن مجبور است انسولین بیشتری تولید کند؛ به عبارت دیگر حساسیت سلول‌ها به انسولین کاهش پیدا می‌کند. در واقع همین امر افزایش احتمال ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ و نیز بیماری‌های قلبی را در افراد چاق توضیح می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین فواید ورزش برای بدن این است که باعث می‌شود حساسیت سلول‌ها به هورمون انسولین بالا رود. بنابراین، بدن قادر خواهد بود به‌راحتی سطح قند خون را کنترل کند. البته ممکن است افرادی که ورزش می‌کنند متوجه وقوع چنین تغییری در بدن خود نشوند، اما به‌ هر حال این پدیده در بدن ورزشکاران رخ می‌دهد. اکنون مشخص شده است که «زمان» غذا خوردن با «زمان» ورزش کردن در ارتباط و از اهمیت زیادی برخوردار است. 



:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: SPORT , HEALTH , FOOD , انسواین , کاهش وزن , چربی سوزی , فواید ورزش , زمان ورزش , زمان غذا خوردن ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: